VÄLKOMMEN

söndag 12 juli 2009

Singelrabatt på champagne?



Vi singlar någonstans på "Manhattan"

ATT
leva som singel är en enorm frihet, jag kan göra vad jag vill när jag vill utan att fråga
någon, ja jag får t o m betala hela hyran, tv-licensen och bredbandet själv. Modernt eller hur men var finns mina förmåner i konsumtionssamhället?

Idag finns pensionärsrabatt, studentrabatt och familjerabatt.
När kommer singelrabatten?

Många singlar representerar den köpstarka kundkategorin. Tänk om vi fick ta del av "gå 2 betala för 1" oj vad konsumtionen skulle öka. After Work-fenomenet har ju också gått hem hos singlarna - ett enkelt sätt att knyta nya kontakter.
Särskilt för oss kvinnor, ja vi är ju de som lever längre än männen och tjejmiddagarna förläggs ju ute på krogen numera.

Tänk vad alla skulle tjäna på detta.

Och jag och mina tjejer på "Manhattan" skulle kunna köpa champagne oftare - man mår ju så mycket bättre också av att köpa kvalité eller hur.

CARPE DIEM!

Inga kommentarer: