VÄLKOMMEN

måndag 17 augusti 2009

Min älskling - A3



en av mina älsklingar, min AUDI A3, 2.0 sportversion, 150 hk, 6 vxl, lavagråsvarmetallic med skinn och alcantarsäten, xenonljus


Att
vara bilägare är underbart! Särsilt på söndagar när solen skiner och det är varmt ute då är det skönt att kunna köra ner i det svala garaget på Kronprinsen och putsa på min älskling.

Jag har tre älsklingar i mitt liv, just nu i alla fall, A1 A2 och A3. Den sistnämda kräver en hel del av min tid.
Skinnet ska oljas in två gånger om året och igår det var dags med det igen. Dammsuga upp allt grus och gräs från golfbanan, skura mina 17 tums fälgar - oj, oj det tar tid kan jag berätta, det går åt många trasor när väl diskborsten gjort sitt. Ajax fönsterputs "funkar" superbra på rutorna - både på in och utsidan. För att dammet på instrumentbrädan ska hålla sig borta kan jag varmt rekommendera en spray som finns att köpa på AUDI.

Sen får bilen stå i mitt garage några dagar innan jag åker och och smutsar ner den igen. Ja, jag lånar inte gärna ut min A3, herregud - vem vill dela med sig av sin älskling.

Jag ska berätta om hur och varför jag köpte just denna bilen, men inte just nu, det kommer.

Carpe Diem!

Inga kommentarer: