VÄLKOMMEN

fredag 2 november 2012

Att giraffa?

Fredag 11.45

Jag gillar ju att sticka upp huvudet på flera sätt. Som att spana och se möjligheter eller som att sticka upp huvudet och säga min menig. Jag fick iden via ett mail att jag kanske ska kalla det för något.

Mailet kom från Nils-Gunnar, i mitt affärsnätverk, som såg att jag driver företag igen under namnet giraffa och när han läst på min hemsida skrev han så här till mig:

Giraffa - kul namn förresten, jag gillar tanken bakom verbet. (att giraffa - nyord?)

Ja, det är kanske det jag gör i mina uppdrag? Vad säger du? Hur låter det om jag skulle mynta ett nytt uttryck som "att giraffa"?

I köksfönstret står en av mina många giraffer, sticker upp huvudet och spanar efter nya möjligheter.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: