VÄLKOMMEN

fredag 15 februari 2013

TGIF!

Kl. 15.50

TGIF - Thank Good its friday det är ett uttryck som min kompis Marie myntade när vi arbetade tillsammans för några år sedan.
Hon skrev det på whiteboardtavlan redan på fredag morgon och sen kommenterades det ett antal gånger under dagen.
För att kontra på något sätt så skrev jag i min tur också varje måndag på whiteboardtavlan fast jag skrev TGIM. Det blev inte lika poppis?

Men faktum är att jag alltid gillat måndagar bäst. En helt orörd vecka framför mig. Vad som helst kan hända. Det är säkert äventyraren inom mig som gillar det. Eller så skulle jag bara vara märkvärdig och sticka upp lite.

Fast visst är det underbart med fredagar också.

Jag och Marie på min balkong en fredag i somras, 2012

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Pideli sa...

Och om man tänker efter är det just kombinationen måndag - fredag, måndag - fredag, måndag -fredag som är det häftigaste. Det inser man framförallt när man av någon orsak tvingats bort från den rutinen.