VÄLKOMMEN

måndag 24 juni 2013

Midsommarhelgen checkar ut, ja!!!

Kl. 9.00

Så har ännu en av årets traditionsfyllda helger passerat.

I år har firat midsommar tre gånger fast på tre helt olika sätt.

Jag började firandet på Malmös Manhattan tillsammans med två av mina tjejkompisar, en "singelmidsommarfest" alltså.

Dagen efter körde jag uppåt landet till Alingsås och firande, ja firade och firade men jag träffade Pia, för första gången, som nyss mist sin man till cancern. Vi är bägge två änkor, en anhörig till cancersjuk, som mist sin partner och i och med det även många år av traditioner.

Igår firade jag midsommar med Björns släkt. Det var par med och utan barn och barnbarn och jag fick en liten liten glimt av hur mitt liv hade kunnat se ut om min Björn hade levt.

Nu känner jag mig ganska nöjd eller rättare sagt "mätt" på traditioner och inget av "firandet" känner jag mig hemma eller bekväm i. Jag får väl träna vidare. Snart är det ju jul ;-).

Nu kör jag hemåt mot Malmö igen..

GÖR en bra dag!



Midsommarblommor jag såg på min morgonpromenad här uppe i Heda.

Bubbel från tjejmidsommarn
Sven, Björns bror och jag på "familjmidsommarfödelsedagsfest
"

Britt-Marie, min svägerska, och jag
Pia, och katten Zingo, min cancerkompis och änka liksom jag, visst är vi för unga för att vara änkor

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: