VÄLKOMMEN

tisdag 2 juli 2013

Ett kall - vad är det, kan alla hitta det?

Kl. 14.30

Dagens "att giraffa":

Alla kan hitta sitt kall.  Jag tror att alla har lika stor möjlighet till det. Det handlar om att våga välja.

HUR?
Jo, genom att hitta det som får "mitt hjärta att sjunga", det som gör mig lycklig, det jag gör när tiden bara går och jag inte märker något annat.
Att känna mening i det jag gör.

Hur gör jag då?
Jo, det krävs mod.
Jag måste våga vara modig, jag måste våga sticka upp och i bland till och med våga gå emot strömmen och sen ha modet att fortsätta även jag blir ifrågasatt eller rent av hånad.

Jag ser det som en form av samarbete mellan mitt hjärta och min hjärna och att våga släppa taget, let go, att våga hoppa in i det okända.
Jag har girafferna som påminner mig och hjälper mig i den här processen.

Lycka till!





Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: