VÄLKOMMEN

torsdag 25 juli 2013

Min utmaning 8

Kl. 11.00

Idag njuter jag av att solen har tagit paus. Nu är det skugga på min balkong på  "Malmös Manhattan", jag har fortfarande semester, och här sitter jag nu och smider planer för "Möjligheternas år 2013". Jag nollar i år och jag vill att det här året ska fyllas av nytt, av sådant som jag inte testat av tidigare eller inte vågat genomföra.

Nu känner jag att är det dags för ännu en utmaning.
Min utmaning 8 (de tidigare har varit mycket enklare) är att jag ska resa utomlands ensam. Det ska inte vara en traditionell charterresa utan den ska skräddarsys. Jag ska själv boka flyg, boende och tåg.

Så i går hände det.
Med "pepp" av min vän Rebecca bokade jag till slut. Det resulterade i att jag har knappt sovit i natt. Jag har vridit och vänt på mig i sängen minst hundra gånger och tankarna har snurrat runt i huvudet. Jag har också hunnit ångra mig flera gånger om.
Varför gör jag det här? Hur ska jag klara av det? Så dyrt det blev, jag kunde haft de pengarna till annat?

Men nu är allt bokat och betalt. Det börjar kännas lite bättre nu. Jag vet att om en stund när det nervösa släppt så kommer spänningen och "pirret" att dyka upp, precis som det alltid gör. Jag vet att jag triggas av att få utmaningar och det är ju därför jag gör det här.  

Mina barn har peppat mig och bägge säger något i stil med att;
det är bra att åka bort och få distans, att stanna upp och få klarhet. Det är ju när man gör något nytt som också nytt händer. Människor som ändrat riktning i livet och när de fått frågan om vad det var som utlöste det brukar svaret ofta vara, jo det var den där gången när jag ... och då visste jag.

Jag också fick ett sms av en kompis som skrev "Du kommer att växa som människa och jag finns ett samtal bort plus på Skype, kram". 

GÖR en bra dag!

Jag på min balkong, i min nya kärlekssoffa, och det är här alla nya utmaningar föds

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: