VÄLKOMMEN

tisdag 19 november 2013

Att säga NEJ är säga JA till mig

Kl. 14.33

Under de senaste två åren har jag omvärderat en hel del i mitt liv. En stor del har handlat om mig själv, om vem jag är, och om vad jag vill med mitt liv.

Nya typer av böcker med ny lärdom och nya människor har kommit i min väg.
Det har resulterat i att jag har sagt nej till några. Inte för att vi blivit ovänner eller för att jag haft värderingar på hur hen valt att leva sitt liv utan det har varit så enkelt att jag valt att gå framåt.
Jag har också märkt att andra sagt nej till mig och det är precis som det ska vara det med.

Jag väljer att inte rada upp alla betydelsefulla människor som kommit i min väg utan jag har valt att här berätta om två personer som jag lärt känna nyligen, Charlotte och Alexander Rudenstam på encourager.

Jag var både rädd, blyg och nyfiken inför den kurs jag anmält mig till. Den har handlat om personlig utveckling men med helt andra metoder och verktyg än jag varit i kontakt med tidigare.

Jag väljer nu att fortsätta våga och gå framåt och
Jag säger JA till kärlek och NEJ till krig
Jag säger JA till pengar och NEJ till fattigdomsrädslor
Jag säger JA till mod och NEJ till rädsla
Med all säkerhet kommer jag att få återfall men jag vet att det är bara stanna upp en kort stund och skaka av mig "tankarna" som ställer till det för mig och fortsätta gå framåt!

Jag vill rikta ett stort TACK för att just ni två kommit in i mitt liv precis när jag som behövde det som allra bäst.

GÖR en bra dag!

Ett ex på en av våra övningar där stora och lilla Inga-Lill möter varandra

En underbar miljö att vara i

Charlotte stående och Alexander sittandes i bakgrunden

Underbara Charlotte
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: